Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 21 februari 2014

I am back in business again!

Om onsdagens hoppträning kändes sådär med allt innehåll så kändes torsdagens på topp!

Tog en buss tidigare till jobbet och kunde då ta en buss tidigare hem.
Passade på att boka tid hos våran massör som är på jobbet varje onsdag/torsdag och blev genomknådad.

Var 15 minuter på plats innan träningen så jag kunde sadla och tränsa i lugn och ro. Då en av eleverna i gruppen innan ramlade av (hände inget allvarligt) så blev vi 10 minuter sena så jag hann t.om. med en trevlig pratstund innan träningen.

Bonzo kändes med på noterna direkt och var otroligt mjuk att rida.
Alla övningar med bommar på ena långsidan där det var stort avstånd i början och kortare i slutet och man skulle hålla ett galoppsprång imellan och ta tillbaka med kroppen INTE händerna gick väldigt bra.
Övningen på andra långsidan med serie med 3 räcke där det skulle vara 4 galoppsprång imellan gick skitbra (även när det höjdes upp lite)

Sedan skulle vi hoppa bana med mkt. på böjt spår.
Bonzo var verkligen på hugget och hindren bara kom.
Vilken känsla!!!
Även när det höjdes upp så var vi på G och jag bara red och alla avstånd stämde perfekt (märk då att jag för det mesta brukar få in ett galoppsprång mer än vad vi ska ha pga. för lusig galopp).
Bästa komplimangen var från Ulrika min tränare när vi var klara med banan "Ja, jag har inget att tillägga för så bra var det längesedan jag sett dig rida"
Nu ska denna ritten memoreras och tas fram vid nästa träning :)
Kan bara konstatera att jag behövde nog onsdagens dipp för att få lite jävlar anamma i mig igen och komma tillbaka med stormsteg!
Happy pilot och Bonzo styrde hem och piloten firade med nypoppade popcorn!

Bonzo med sin halvsyster Bonnie Wild -05 e For Feeling (väldigt lika på huvudet)
Fick även i veckan min nya tävlingstopp och strumpor som jag beställt från Gina Tricot. Kommer passa utmärkt till min svarta tävlingskavaj!
Fredagen kunde inte börjat bättre än med att på bussen imorse var det en tjej i 35-års åldern som helt plötsligt säger till mig "Jag måste bara säga vilken snygg frisyr du har! Jag har sett dig flera ggr och tänkt att ska jag klippa mig så ska jag klippa mig så"
 
Så efter det är jag på topp även idag och firade med special frulle från Espresso House
(grovscones, cream cheese, sylt, blodapelsin juice och en liten chai latte)

 


TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!
 

3 kommentarer:

  1. Du kanske borde köpa en lott ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja det ska jag nog faktiskt göra idag :)
    Återkommer om jag blir miljonär!

    SvaraRadera
  3. Då bjuder du på nästa månads hoppträningar ;-)

    SvaraRadera