Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 14 februari 2014

Alla Hjärtans Dag!

Hoppträningen med Aktion igår hade väl lite mer att önska kanske. Både bra och dåligt och jag tar med mig det som var bra.

Redan på vägen dit kände jag i trailern att "myror i brallan" var på G.
Första övningen vi gjorde var ett räcke på volt med bom framför och bakom och som handlade mest om att hästarna skulle sätta sig ordentligt bak.
SHIT så fint han hoppade på den övningen och faktiskt red jag oxå riktigt bra på den.

Sen blev det lite för lång väntan för oss till att hoppa bana så luften gick ur mig och huvudvärken satt som ett smäck efter en ngt. intensiv vecka.

Så istället för bana skulle jag hoppa på en 8-volt så att jag fick lite mer språng med mig hem. Herre jisses om jag var trött så var Aktion på G! Studsade mig nästan ur sadeln när han ville fram till hindret och när jag försökte göra honom rak på yttertyglen så blev han sne istället (tror där sitter ngn. känning på höger sidan på honom). Där MÅSTE jag lära mig att fastän han laddar ge mer tryck framåt!!

Jag gav mig trots detta inte utan fortsatte övningen tills den kändes bra och åkte hem ändå nöjd och log när jag tänkte på min ganska tokiga häst som trots sin över energi ibland är världens snällaste!

Hahaha, titta på våra ögon på detta kortet (säger väl allt om träningen igår kväll)


 
Idag på morgonen så började jag med att köra Aktion till Camilla på Thulesbo Säteri för equiterapi behandling. Jag sa redan i somras att jag skulle kolla igenom hans muskler efter ca 6 månader då han fått ny ryttare på ryggen (dvs. mig) och efter gårdagens hoppträning är jag nästan säker på att han har ngn. låsning på höger sidan.
Han såg lite förvirrad ut när jag lämnade honom
När jag sedan kom till jobbet så väntade det här lite utplacerat här och var i fikarummet :)
Och med det säger jag
BAMSEKRAM TILL ALLA PÅ ALLA HJÄRTANS DAG
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar