Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 20 februari 2014

Inte min dag alls igår!

FULLSTÄNDIGT HATAR att stressa när det gäller hästarna!
Dom ska vara min hållpunkt med lugn och ro och trivsel eftersom jag stressar tillräckligt med pendling, jobb osv.
Mina hoppträningar ska vara veckans höjdpunkt där jag får kvitto tillbaka på att jag har tränat dom rätt sedan sista träningen.
Båda hästarna har gått markarbete i ridhuset både måndag och tisdags och Aktion var väl förberedd för hoppträning igår.
Med tanke på att jag rullar in med bilen 18.00 på gårdsplan hemma så är träning kl. 19.00 väldigt tajt för mig (och då har jag ändå en snäll man som tagit in hästarna och spolat av benen)
Slängde i mig en korv, ryktade av lera och lastade.
ÄNDÅ kom jag i sista minuten och när jag kom upp i sadeln hade dom andra redan börjat trava fram!
Redan där blev jag på dåligt humör och huvudvärken som legat och tickat hela veckan blommade ut för fullt!
Dom första övningarna med bommar på ena långsidan och serie på andra långsidan gick ändå ganska bra och räcket snett igenom red vi väldigt bra på.
Dock när vi sedan skulle börja hoppa bana så hade min huvudvärk riktigt gett sig till känna och jag kände att jag fick ge mig!
HATAR att inte fullfölja en träning och med tanke på vilket löfte jag gett Ulrika så sjönk jag ihop rejält :(
Åkte hem ganska moloken och tyckte det mesta var SKIT rent ut sagt!

Tog en värktablett och sedan när jag skulle böja mig ner fick jag en nerv i ryggslutet i kläm, suck stön och åter stön.
Kalle stackaren fick massera in liniment och sedan gick jag och la mig direkt!

Idag känner jag mig väl lite bättre till mods och bestämde mig för att ta en buss tidigare till jobbet och då kunna ta en buss tidigare hem så att jag slipper göra om samma miss med Bonzo till hoppträningen ikväll som oxå är 19.00.
Måste testa lite alternativ då jag hela denna terminen ska träna 19.00 på onsdagar och antingen hittar jag ett sätt att lösa det utan att det påverkar mitt jobb eller så får jag sluta träna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar