Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 2 februari 2012

Snö och kallt som .....

Skulle varit på hoppträning igår kväll och hade taggat upp mig med nya 66North strumpor och varma ridvantar men när Kalle kom hem så fick jag beskedet att det var för osäkert att köra då snön vräkte ner och det var ganska halt på sina ställe :(

Så idag fick jag istället rida ut på Bonzo efter jobbet eftersom han vila igår.
-10 grader visade det i bilen när jag körde hem. Bultade på mig overall, underställ, varm mössa, varma strumpor och vantar och tog in dom 4-benta. Redan när jag stod och tog loss dom 5 cm tjocka iskockorna i Bonzos skor kände jag hur jag börja frysa om händerna. Satte i lite diskmedel i hans hovar och gav mig ut på fältet.
Fy bubblan vad jag frös :( och det var ganska halt så det blev bara en skrittrunda.
Hade väldigt svårt att få upp värmen efter den ritten så jag blev mäkta glad när min gulliga man köpte lingon/blåbär glögg på vägen hem som han värmde till mig med rom i. Satt sedan i soffan och drömde om att flytta till varmare breddgrader och öppna en bar :))



Fredag kväll och lördag eftermiddag väntar en clinic med Olof Smith på våran ryttarförening.
Ska bli spännande att rida för honom men önskar att det kunde varit lite varmare kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar