Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 4 februari 2012

Vad klagar man för ientligen???

Iväg for vi igår kväll min man & son iväg till Högestad för träning för Olof Smith vid 6 tiden.
Kom fram kvart i 7 och fick reda på att dom var 45 minuter försenade och det var -11 gr kallt. Men dom var snabba och planerade om (Tack Ljunits för super ordning) så jag kom in i den gruppen som skulle starta precis. Fokusen låg mkt. på bomövningar och den Bonzo och jag hade svårast för var på volt i trav med 2 travsteg imellan. Bonzo hade snubblat ett par ggr under träningen och vid detta tillfället stampa han rakt in i ett litet hål och lyckades inte ta sig upp från knäna utan la sig på sidan över mitt höger ben. PANIIIK kände jag när 600 kg låg på mitt stackars ben. Bonzo gentlemannen insåg allvaret och reste sig inte helt förrän jag fått höger foten ur stigbyglen.
Efter att allt lugnat ner sig så lät jag Linda trava honom för att se att han inte var halt och allt såg ok ut.
Upp i sadeln igen och avslutade galoppövning med bommar med 5 galoppsprång imellan. Hade väl inte riktigt styrka i ytterbenet på höger men gjorde det hjälpligt.

Inatt har jag haft 2 fall när jag nästan svimmat när jag gått upp och insåg att ett besök på akuten kanske inte var onödigt ändå.

Hade fruktansvärt ont i vissa lägen i höger benet från knäet och neråt samt i höger axel och vänster hand.
Efter röntgenundersökning och rulllstolsrally då min son ville köra genom korridorerna sitter jag nu här med armen gips (hmmm det var ju det som gjorde minst ont) och ett högerben som antagit en storlek större!

Men å andra sidan va tusan e detta??? Faktiskt NADA, INGENTING när jag hör en kvinna i korridoren säga att dom varit där sedan 08.00 (då var kl. 15.00) och hennes man hade cancer!  Hon bryter ihop pga allt och att hon inte ätit sedan 08.00. När dom går förbi mitt gipsrum är tjejen ca 30 år....Fy fan rent ut sagt det är sorgligt!!

1 kommentar:

  1. Vad är en bruten arm jämfört med cancer? Du hade nog lite tur i alla fall.. Fattar inte att du vågar hålla på med hoppningen, för det är ju så himla lätt att det händer något mindre bra. (Mackan var snubblig för ett tag sedan och det visade sig att det var en muskelskada och inte fel på underlaget.) Var försiktig när du rider ;-)

    SvaraRadera