Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 11 februari 2012

Målvikt och nytt utseende!

Imorse for jag iväg till Viktväktarnas möte och höll alla tummar och tår att jag skulle ha nått målvikten även om jag har halva armen i gips! Och visst hade jag det med råge!!!

-0,9 kg denna vecka (totalt -8,0 kg på 9 veckor och en vikt på 62,5 kg)

Happy, happy, happy e jag och nu väntar ca 6 veckors jämviktsprogramm där jag max får överstiga målvikten (63 kg) med 2 kg vilket jag kan intyga NOT GONNA HAPPEN!!! När jag sedan är guldmedlem får jag väga in gratis och kommer fortsätta gå dit på mötena 1 ggr varannan vecka till en början för att hålla koll på vikten och sedan 1 ggr per månad! Är så otroligt nöjd och stolt över mig själv att jag nått mitt mål och kan äntligen sätta på mig tajta tröjor och fräcka jeans igen och sträcka på mig :)) Vill man något riktigt hårt så går det och min envishet har jag redan visat i ridningen där jag aldrig ger mig utan kämpar mig upp från svackorna hela tiden och fortsätter med hoppningen!

Efter ett som vanligt utrevligt VV möte med många skratt, gott kaffe och go fika (en eloge till eldsjälen & viktväktarkonsulenten Rita som även gav alla varsin röd ros idag eftersom det snart är Alla Hjärtans Dag) fortsatte jag min färd mot Ystad för att hämta ut mina glasögon.

Hämtade först mina terminalglasögon på Synsam och smet sedan in på Dressman. Har ni sett reklamen på TV med dom ursnygga skjortorna till män med en annan färg på manchetterna. Skitsnygga e dom för endast  299,-/st. Inhandlade 2 st till min snygge man ;)
Sedan vidare till Specsavers för mina vardagsglasögon! Satte på dom i bilen direkt och SHIT en ny värld öppnade sig! Tycker faktiskt t.om. själv att jag blev fin i dom

Väl hemma igen ville sonen & mannen ha med mig till Brösarp för att titta när sonen åker skridskor. Så himla duktig han har blivit! Passade samtidigt på att svänga ner till Ylva i Vitaby med boken "Eldvittnet" så vet jag var hon kommer vara närmaste tiden, hahaha!

Nu väntar lite firande med tapas & spansk öl för mig och familjen!

GO LÖRDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar