Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 19 februari 2012

Kanske en ny medlem i Stall Lilja!

Mycket har hänt denna helg som både varit roligt och sorgligt!

Red ut på Bonzo i fredags och tyckte han kändes lite konstig i gången men eftersom jag skrittade mest var det svårt att känna efter ordentligt. Igår körde jag iväg till ridhuset och tyckte från början att han inte gick riktigt rent. Efter hand som han värmde ur tyckte jag gången blev bättre men gick efter 30 minuter in i Ulrikas stall och lånade en longerlina. Såg direkt att han var ordentligt halt på höger fram :((

Var bara att packa in hästen i trailern och se fram emot ett långt klinikbesök i Löberöd så fort jag får tid.
Varför han är halt är svårt att avgöra men en tes kan vara att han har ju varit halt till och från hela hösten och nu när han är skodd med nya skor fram med nya vinklar så kom kanske hältan fram ordentligt. Helt klart är iaf att han är inte fräsch och nu måste han gås igenom ordentligt.



I början av veckan hade jag pratat med min vännina Christina om deras äldre häst som dom har till salu men som inte är så lätt att sälja i dagsläget. Vi pratade om att jag skulle ha honom på foder och tankarna över detta har flygit hit och dit under hela veckan. Jag vill jättegärna ha en häst till att träna och tävla för att bli mer rutinerad och utveckla min ridning mer men man måste oxå tänka över tid, ansvar osv. När jag igår insåg att Bonzo nog kommer vara väck från ridning ett tag blev beslutet att prova denna hästen ganska lätt att ta. Så idag efter att jag grattat gulle Bonzo med massor av äpplen eftersom det är hans 12-års dag idag så for jag iväg till Malmö och såg först Christinas dotter Josefine rida en hopplektion på honom för Roland Karlsson. Efter detta skulle jag prova honom och det kändes bra i alla gångarter och han var välskolad i markarbetet. Red över en bom i mitten och testade lite. Denna hästen är mkt. piggare än Bonzo och ligger på mer mot hindren och det är väl lite det jag vill ha för att få hem en häst till som är som Bonzo är det ju inte ngn. mening med.

Denna hästen är en rutinerad herre på 18 år & 168 cm som har en mkt. fin hoppteknik och har gått upp till 140 klasser.

Planen nu är att jag ska träna honom för Ulrika om 10 dagar och då ska även min kompis Ylva ska vara med och sedan ta ett beslut utifrån hur det går och vad dom och jag tycker.

Namn på hästen avslöjar om och när det blir bestämt att han ska komma hit.
Men tills dess kan jag bjuda på en liten bild ifrån idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar