Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 17 februari 2012

Hemma igen efter en madrömsfärd!

Denna resan vill jag nog helst stryka och glömma!!! Började i onsdags med att konduktören på pågatåget från Ystad berättar att där är en vattenläcka i Citytunneln så jag kanske inte kommer hinna med mitt tåg till Örebro. Fick genast kontakt med resebyrån och kollade upp mina alternativ och det enda som var rimligt var nog flyg från Kastrup 20.30 istället. Var tur att vi hann in i tid för tydligen blev det flyget inställt senare....

Hela dagen igår satt vi på ledningsmöte som drog ut på tiden och tåget hem hann gå innan vi var klara vilket innebar att jag fick åka bil med en kollega. Har åkt med andra kollegor förut och fortfarande inte råkat på ngn. manlig kollega som inte har en rallyförare inbyggd i sig???

Kjell gjorde inget undantag och med tanke på vägunderlaget satt jag på spänn hem i 6,5 timmar!
Inte blev jag lugnare när han ibland utbrast "Oj, det var halare än jag trodde samtidigt som han håller 130". Landade hemma i sängen 00.15 helt slutkörd!

Har sedan som jag sagt tidigare världens gulligaste och bästa man som hade satt klockan redan 05.00 för att själv gå upp och ta ut hästarna och mocka och låta mig sova 1 timme extra.


Detta var första gången som jag varit på tjänsteresa sedan jag gick med i VV och det är otroligt svårt att räkna points när man blir serverad middag på X2000. Tog nog i i överkant men det är väl bättre det. På vägen hem igår blev det ett stopp på Burger King och jag åt en Whopper fullkorn med morötter vilket motsvarade 15 points, hade dock varit duktig och tagit med mig egen VV lunch till mötet så jag hade points kvar att njuta av denna fantastiskt goda hamburgare.

Kylskåpet skriker tomt men det får det faktiskt göra tills imorgon så ikväll blir det sushi till middag för hela familjen.


TREVLIG HELG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar