Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 15 januari 2014

One crazy Bonzo

Idag har jag beställt tid för Aktion hos Camilla, equiterapeut på Thulesbo Säteri
Detta har varit planen sedan han kom till mig dvs. att rida honom i ca 6 månader och sedan innan tävlingssäsongen gå igenom honom med Camillas hjälp så att han inte fått några låsningar osv. i och med ny ryttare i sadeln :)
Så den 14/2 (Alla Hjärtans Dag) ska Aktion få en SPA dag för hästar, hahaha




När jag kom hem från jobbet idag var jag lååååångt ifrån sugen på longera häst på en åker. MEN det var bara att ikläda vinteroverallen, mössa och halsduk och ge sig ut.

Bonzo var riktigt crazy ikväll och varje gång vi skulle galoppera la han in en serie med bocksprång och drog iväg i linan. Det var otroligt nära att han slet sig men jag lyckades hålla kvar tack vare en knut på linan (den kommer vi inte lösa upp).
Fick longera lite extra tid så att han fick springa av sig ordentligt innan hoppträningen imorron.
Gulle Bonzo som såg så lycklig ut där han sprang och blåste upp sig och frustade friskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar