Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 8 januari 2014

Med dagens pepp i huvudet!

Med dagens pepp i huvudet åkte jag glad i hågen iväg till hoppträningen med Aktion.

Som jag skrivit tidigare är han inne i en liten fas av pigghet som formar sig i att jag känner att gör jag minsta lilla skänkelfel så exploderar det. Har haft lite av känslan att sitta på en tickande bomb! Det började på träningen i förra veckan och då blev jag helt ställd!
I måndags när jag red hos Ullis kände jag samma igen men tänkte att lite press måste jag sätta på honom och red på istället och la in mkt. volter och arbete direkt och efter en stund hade han släppt det. Red t.om. ut en sväng med Ullis trots att det blåste rejält vilket är en utmaning på Aktion.

I början av träningen ikväll kände jag samma igen men sket helt ärligt i det och red på bara. Kerstin var också med med sin något yviga häst till dagen och helt plötsligt stod hennes häst och Aktion brevid varandra och la in varsitt rejält bocksprång på stället. Rätt så skönt att det hände till slut för då fick jag känna att det bara gungade till lite och red sedan på igen!

Hoppningen gick suveränt och han känns extremt fin att hoppa och jag bryr mig inte så mkt. längre att han ibland "springer" iväg efter språnget eftersom jag vet att bara jag sätter mig ner, rätar upp mig och håller om så kommer han tillbaka. Oftast händer detta när jag haft för lusig galopp mot hindret och sedan släpper efteråt.

Gjorde mkt. lydnads övningar som gick jättebra!
Fick lite "fjärilar" i magen när Ulrika höjde upp ett räcke men fick samtidigt orden i huvudet som stod i peppen

Många gånger undviker vi att göra saker på grund av att det blir obekvämt men vad vi inte tänker på är att
Vad som är obekvämt till en början blir bekvämt senare

Åh jisses så fint han hoppade min fina fina Aktion :)

Imorgon är det dags för Bonzo vilket jag ser mkt. fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar