Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 9 januari 2014

Bonzo min lilla iller!

Samma övning idag hos Ulrika för Bonzo som igår för Aktion.

Woine, woine när vi skulle hoppa studs på volt kunde jag riktigt känna Bonzos svaghet. Lägger sig gärna i ena varvet som en motorcykel i sväng och tar varken innerskänkel eller yttertygel.
Den övningen fick vi inte + poäng på iaf.

Dock var han ganska fin på bommarna som man skulle ha 5 elr. 6 språng imellan även om han i början ville köra ut vänster bog men det var ganska lätt att rätta till.

Finast var han när vi hoppade en liten slinga och höll en jämn fin galopp mellan hindren.

Var ngt. förbryllad när jag körde hem och fick ringa Ulrika och fråga dels om han alltid varit såhär och jag inte känt det förut osv.
Jepp, Bonzo har alltid legat lite på bogarna i ridningen men nu kräver jag att han ska upp i en högre form och accepterar inte längre att han inte tar innerskänkel/yttertygel ordentligt och att när han lägger sig på bogarna blir han fruktansvärt stark framåt och ber jag då honom komma upp med sitsen så drar han iväg istället. NO GOOD! Men å andra sidan hur ska Bonzo förstå när jag accepterat detta innan men inte nu längre??

sorry Bonzo det är nog tyvärr Aktions fel att jag känner detta nu och inte innan eftersom han är helt annorlunda att rida!

Sedan är det ju så också att ska Bonzo hålla ett par år till måste han sluta springa på bogarna och belasta frambenen.
Har en del arbete framför oss men det kommer bli så bra för mig och min fina Bonzo!
Tänk om allt bara löser sig utan arbete bakom då hade inte ridningen varit lika rolig och utmanande!

Foto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar