Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 14 januari 2014

Han är ibland som en förstorad Mulle!

Tyvärr fick dressyrträningen igår brinna inne då det blev halt på vägarna och jag har ca 45 minuters körväg dit på ganska backiga vägar :(
Suck och stön men vi bokade om till lördag och hoppas att vägarna är bättre då.

Ikväll var det + grader igen och vägarna var torra och fina så Aktion och jag kom iväg på hoppträning.
Skulle börja med att hoppa 2 cavalettihinder i sväng med 6 galoppsprång imellan.
6 Anne, inte 7 och inte 5!! Hur svårt kan det vara??? Tydligen ganska för det tog några varv innan vi fick in 6!
Aktion var glad och pigg och sprang gärna på när vi kom ur svängen.

Sedan skulle vi hoppa ett hinder på sväng med bom framför och efter vilket gick strålande. Efter det lite svängar och min gode Aktion dundrade på i vanlig anda och tyckte nog jag kunde släppa efter lite.
Jag kan inte låta bli annat än fnittra på honom (vilket inte var fallet för ett par månader sedan) när han lavar iväg i full galopp efter hindren.
Jag vet ju mkt. väl att sätter jag mig bara ner och håller om och inte har hårda händer så är han tillbaka igen.
Kändes jättefin att hoppa och just nu har jag den känslan på honom att jag skulle vilja hoppträna varje kväll vilket är ju precis så som det ska kännas! Vi börjar bli mer och mer samspelta :))

På torsdag ber vi till vädergudarna att vägarna är fina för då är det Bonzos tur att hoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar