Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 1 september 2012

Kräftskiva hos svärföräldrarna

Lördagen började med att jag satte in duracell kaninen i benen och gick ut på min powerwalk på morgonen och sedan körde ner till viktväktarna. Har gått ner 1 kg på 2 veckor och är nöjd. Sedan var det dags som vanligt att fylla kylskåpet igen och på eftermiddagen lastade jag Bonzo och körde till ridhuset.
Väl hemma fick han ett långt bad och sedan rullade mina föräldrar in på gårdsplan och jag hade en halvtimme på mig att bli klar innan vi skulle iväg till mina svärföräldrar. Puh, jag hann t.om. ta en snabb drink innan vi körde iväg och eftersom Matilda tagit körkort fick hon bli chaufför för kvällen!

Mina svärföräldrar har tillbringat sommaren på gården uppe i Brösarps backar där vi även har ett hjorthägn. Kräftorna för kvällen var även dom infångade i dammarna ute hägnet.
Innan maten passade min son att ta ut mamma på en tur på fyrhjulingen. Kalle joinade oss efter en stund och sedan åkte vi alla 3 runt i hjorthägnet och kollade djuren, skitmysigt!

Efter en mumsig middag fick även morfar och mormor varsin åktur med sonen. Kalle håller käppen och ser nästan ut som han behöver den??

En mkt. trevlig kväll avslutades hemma hos oss med gott rosévin sedan slocknade skribenten i soffan sittandes (enligt min man...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar