Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 16 september 2012

Lyckligt lottad!

Jag ser mig själv som så himla lycklig lottad som träffade Kalle för 14 år sedan. Finns ientligen bara ett uttryck för hur jag känner

-Jag älskar dig - mer än igår och mindre än imorgon!


Vi har haft en fantastisk korthelg i Köpenhamn och det behövde jag verkligen! Kom in igår vid lunchtid och började med att fylla på med energi
Mysigt var det att bara sitta och titta på folkmängden och Kalle och jag hade en tävling oss imellan vilken nationalitet människor hade och status (kan berätta att Kalle var sisådär på det och jag vann!)

Sedan gick vi ströget upp och ner och jag fick en jättefin present av min man från Zara (kan tyvärr inte vända fotot men det är jacka och boots)

Det var ganska fullt med folk överallt så vi avslutade shoppingen nere i Nyhavn och satte oss ner med varsitt glas rödvin och lyssnade på Jazz live. Mkt. trevligt!!
Kolla t.om. himlen var nästan blå
När vi sedan kom till vårat hotellrum så väntade där en flaska champagne! Kan man ha det bättre???

Vi mös ner och bara slappade, drack champagne och slökollade på TV i 2,5 timme! Tittade på varandra och sa nästan samtidigt "Fan va bra vi har det"

Sedan var det dags att bestiga Köpenhamn by night! Nåja nu menar jag inte "ratain taithan" utan middag! Vi hade inte förutbestämmt restaurang utan tänkte bara känna efter vad vi ville när det var dags för att äta. Vi slutade på KOGT http://restaurantkogt.dk/som var en ny restaurang från juni med helt underbar mat och fantastisk service! Jag kännde mig så himla fin då jag kunde ha en klänning som jag inte använt på mkt. länge (typ 11 år sedan)!

Åt en god frukost innan vi begav oss hemåt och hämtade sonen som varit på äventyr hos familjen Graflind (tack!). Väl hemma satte vi igång med att ta in alla sommarmöbler, kasta bort alla blommor som blommat över i krukor osv. När det var klart var det Bonzo´s tur att bli av med pälsen! Jisses så mkt. päls han redan hade satt! Efter 2 timmars klippning red jag ut en skrittrunda och ikväll är det TAPAS på menyn på Nygård!

Ännu en helg är över och en ny arbetsvecka ligger framför oss med blandade känslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar