Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 12 september 2012

Zumban var tuff denna veckan!

Hua säger jag bara! Zumban igår var en pärs! Matilda följde inte med eftersom hon har varit förkyld hela helgen så jag fick själv packa ihop min trötta kropp och köra dit!
För att alla (ca 70 st) skulle hänga med bättre så var dom 2 tränare istället för 1. Den ena stod mitt framför näsan på mig så det gällde ju att inte banga ur utan köra hårt och det gjorde jag!
Var nog 2 kg som svettades av denna kväll!

Idag har jag jobbat hemifrån vilket var skönt att slippa pendla 14 mil åtminstone en dag.
Såg på em. att hästarna var jagade av insekter och sprang mest och helt plötsligt när jag tittar ut så bara ligger Hedvig plant i hagen och rör sig inte.
O M G va rädd jag blev. Har nog aldrig kommit ut så snabbt och när jag närmar mig henne så tittar hon förvånat på mig och reser sig upp!
PUH, trodde minst hon var på väg att kasta fölet!

Efter denna pärs fick hästarna komma in tidigare för att slippa insekterna och innan hoppträningen fick Bonzo kvällsmat med Vitalise iblandat. Vet inte om det har verkat på 2 dgr redan men ikväll var han mkt. fräschare på träningen även om han svettas mkt. (ska klippa honom på söndag). Träningen innebar väldigt mkt. korta svängar och kontroll vilket är bra för mig för då måste jag jobba mer med benen och RIDA!



Imorgon är det dags för Kraniosakral behandling på Bonzo och det ska bli spännande och se om han har ngn. spänning!

Kraniosakral Terapi är en internationellt erkänd och väletablerad behandlingsmetod som utvecklats
ur osteopatin. Behandlingen är mjuk och varsam, syftet är bl a att hjälpa kroppens förmåga till självläkning. Spänningar och blockeringar i bindväv, muskler och ligament släpper och leder till att ben, leder och organ kan återgå till normalt läge och optimal rörelse.

Kraniosakral terapi upplevs som mycket behaglig av både hästar och människor. Terapeuten utgår från den kraniosakrala rytmen som kan kännas i hela kroppen. Med lätta kontakter och tekniker hittar terapeuten problemområden som behandlas. Kroppen återfår en bättre funktion, det ger ökat välbefinnande och bättre hälsa.
De latinska namnen kranium och sakrum (korsben) har gett namn åt metoden. En KS-terapeut har detaljerade kunskaper om bl a anatomi och fysiologi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar