Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 7 september 2012

Träningsvärk, hoppträning, massage & kraniosakral terapi!

Fredag, fredag, fredag Yippey!

Vaknade i onsdags morse med jordens träningsvärk i höfterna så nog hade jag skakat rumpa ordentligt på Zumban kvällen före.


Eftersom det var hoppträning på kvällen så var det bara att rycka upp sig och glömma värken!
Bonzo var trött och stapplig i gången i början men blev bättre efter uppvärmning.
Hoppade super och piloten tränade på sin sits inför söndagen.
Tror jag har hittat den och hoppas den håller sig kvar på tävlingen så att jag varken hamnar för långt fram eller för tungt i sadeln. Men som min tränare sa att tung i sadeln blir du aldrig så det behöver du inte oroa dig för utan se bara till att hålla galoppen! Låter ju enkelt eller hur?

Eftersom Bonzo har kännts trött dom sista veckorna är det antingen pälssättning eller någon låsning så jag fick tipset i söndags av Marie Nilsson http://www.svenskablastjarnan.se/_composer/upload//BS_2010_12-13.pdf
som var den kusken som vi hade kul med att kraniosakral terapi hade gjort susen på hennes hästar. Dessutom kunde Åsa http://www.asabrodd.se/ komma hem till en på kvällstid vilket passar mig ypperligt. Sagt och gjort så har jag nu bokat in Åsa till torsdag nästa vecka vilket passar perfekt då Bonzo ska vila 2 dagar efteråt och min man och jag ska på kärleksweekend till Köpenhamn nästa helg. Bonzo har aldrig haft någon låsning innan med varken mig eller förra ägaren men precis som piloten mår han säkert bra av en genomgång minst 1 ggr/år.

Igår var piloten själv på massage vilket var behövligt och skönt. Själv hade jag inte så mkt. låsningar kvar efter förra gången förutom i en gammal skada i axeln.

På kvällen körde jag ner till Ulrikas träningar och skulle visa filmen från Ystads tävlingar och då var Chiva där (hästen som dottern Emma tävlade i 2 år). Tänk att hon är 21 år gammal och ser fortfarande lika fräsch ut och hoppar lika super, lilla gumman som spred så mkt. glädje i vårt hem!
Helgen kommer gå i 190 knyck som vanligt med frisörbesök, kalas för Emma som fyllt 21 år och tävling!

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar