Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 14 september 2012

Man känner sin häst!

Igår kom Åsa hem till mig på kvällen för att gå igenom Bonzo. Jag hann precis utfodra familjen med middag innan hon kom :))

Började med att longera Bonzo i våran stenhårda hage och gången såg mer kråkig ut än någonsin.... Helt uppenbart att Bonzo inte uppskattar dåligt underlag.
Vad Åsa kunde se direkt var att han satte ner höger bak snett.

In i stallet och Åsa visade mig bakifrån att man riktigt kunde se att Bonzo höjde höger höft lite mer. Åsa började vad jag kallade handpåläggning och efter ett tag undrade jag när hon skulle börja sin behandling. Svaret jag fick var att hon var i full gång. Kraniosakral terapi upplevs som behaglig för hästarna och jag kunde riktigt se hur Bonzo slappnade av. Åsa utgår från den kraniosakrala rytmen som kan kännas i hela kroppen. Med lätta kontakter och tekniker hittar hon problem-områden som behandlas. Hästens kropp återfår då en bättre funktion och det ger ökat välbefinnande och bättre hälsa.
Åsa hittade mkt. riktigt vad jag kännt i ridningen på sista tiden 3 problemområden på Bonzo
  • Höger höft (troligtvis sedan vi gick omkull i februari)
  • Vänster bog (kommer ju automatiskt från höger höft
  • Vänster nacke
Skönt att få bekräftat vad jag kännt och att jag numera kan känna signalerna från honom så pass tidigt att vi kan utesluta veterinärbesök.


Om ett par veckor ska vi ta en behandling till och även piloten ska få sig en duvning av Åsa så att mitt ryggslut äntligen kanske kan bli bra. Jag kan bara varmt rekommendera Åsa!

Nu ska guldkalven vila i 2 dagar och sedan skrittas ut på söndag vilket passar mig perfekt då jag och min älskade man ska på kärleksweekend till Köpenhamn lördag-söndag

Denna gången ska vi bo på 71 Nyhavn Hotel  www.71nyhavnhotel.dk



TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar