Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 9 september 2012

Bonzo e inte fräsch :(((

Jahapp idag var det dags för debut i 110 regionalt och den fall platt kan man nog säga. Framridningen hade nytt underlag och det var tungt minst sagt. Bonzo var mjuk och fin men lam. Så fort jag släppte skänkeln gick luften ur honom på ngt. sätt.

Framhoppningen hade fått vilken självkänsla som att ramla ner i botten. Först var det jag som fibblade och sedan när jag lät Bonzo sköta det själv så hoppade han Kalle Anka språng dvs. rakt upp och rakt ner och drog med sig bakbommen rätt rejält ena gången. Till slut sa jag till Emma att nu skiter vi i det här så får jag gå in på banan och göra så gott jag kan. Emma tyckte inte iheller att Bonzo var sig lik :((

In på banan och är i hinder nr 1 (ett räcke), böjt spår mot en oxer och jag har bara en tanke i huvudet att inte ta bort galoppen. Bonzo bjuder själv inte ett skit mot hindret och då blir jag lite lam i anridningen och stoppet kommer som ett brev på posten. Efter detta gick jag ut!

När vi kommer upp till trailern så ställer sig Bonzo direkt och sover med ögonlocken nere. Hmm????

Svängde förbi Bengts och har beställt hem vitaminkur tills imorgon och hoppas att det bara är pälssättningen som stör honom.



Själv känner jag efter dagens runda att det är bara på det igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar