Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 26 september 2012

Bloggpaus!

Det är väl första gången det har hänt men av olika anledningar tog jag en mindre bloggpaus och försökte ordna upp ett antal frågetecken i mitt arbete. Tror att jag och chefen har hittat lite lösningar så nu ser vi framåt igen.



För att uppdatera er om vad som har hänt med mitt hästliv så var vårat Allsvenske lag på hoppträning för Leif Nilsson i tisdags förra veckan. Väldigt stort ridhus (35x75 cm) och tittiga hinder så Bonzo gick mest på tårna än hela hoven. Vi lyckades även med att snurra runt på 2 ben och tappa en framsko så den träningen var kanske inte en av mina bättre....

I lördags var det dags för kval 1 i Allsvenskan och för vårat lag började förklassen med att en av våra ryttare kraschade en oxer och gjorde en frivolt med hästen och hamnade under själv. Hua, det var inte kul att se! Som tur var så klarade sig både ryttare och häst utan större skador. Våran lagledare Viktor fick ikläda sig lånade gummistövlar och vita regnbyxor då han inte var ridklädd och låna en häst som han aldrig suttit på och hoppa in i laget.
Regnet fullkomligt öste ner och ingen av oss var väl riktigt taggade kan jag nog erkänna.
Ut med hästarna och dyngsura innan vi ens kommit upp i sadeln. Framridningen flöt och var djup och Bonzo ville knappt gå fram, suck!
Men när vi kom in på framhoppningen (även den djup och blöt utomhus) så vaknade Bonzo och höjde huvudet och spetsade öronen och jag kände att "det här kanske går bra ändå idag" Gick in och smackade till en 0-runda, Jonna red en 0-runda, Viktor fick 5 fel och Åsa blev utesluten. Summa summarum så lyckades vi ändå komma på 3:e plats så efter detta kan det bara gå bättre för oss!

Ikväll är det dags för hoppträning och till helgen tävling i Ballingslöv och även klämma in att vara funktionär på min förenings dressyrtävling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar