Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 2 augusti 2012

Världens finaste häst som alltid ställer upp!!!

Hua, efter en natt med mindre sömn av olika anledningar var jag inte riktigt på G idag inför tävlingen! Hade ett mentra för mig själv halva natten som lät ungefär "låt inte andra påverka dig utan gå ifrån och ruska det ifrån dig". På förmiddagen peppade jag mig själv med att det ska bli "SKITKUL" att tävla!

Sonen och jag kom ner till banan i Tomelilla lagom till lunch och satt och njöt i solen och åt lunch och snickesnackade med goa vänner!
Eftersom Bonzo stått i stall innan vi åkte så tog jag ut honom i god tid och satte igång honom. Ehhh, min häst som sagt gillar inte värmen och var seg som sirap! Bad sonen hämta spöet och det räcker att jag har det i handen (behöver inte ens peta honom med det). Efter att jag gått banan var det precis som om Bonzo visste att snart gäller det och var mer taggad!
Skitfin på framhoppningen och jag gav mig in på banan med stort självförtroende! Prövade en omhoppningssväng innan start där det stod hinderstöd i form av vildsvin i vägen! Nope funkar inte då Bonzo bara slängde sig till vänsteroch nästa hinder i omhoppningen stod till vänster, så jag hade aldrig lyckats få honom i innerskänkeln innan oxern hade stått framför oss.
Trögstart på hinder 1-3 sedan vakna vi och red som aldrig förr

Hinder nr 4 (vilket kanske säger att snart kaaanske vi ska gå upp ett snäpp)
Hinder nr 5 och fokus är redan på hinder nr 6 med dom hemska Eriksson transportlådorna under (som vi tack och lov hoppade i tisdags så jag hade med mig att han inte skulle titta nämnvärt på dom)

Gick dubbelnolla och hoppade en oxer i omhoppningen snett och kan inte vara mer nöjd med dagens runda! Fick ingen placering då jag gick runt om "vildsvínen"  men det är inte rosetterna som är grejen utan att man känner att man gjort en bra runda är vinsten. Att man sedan då och då får en rosett är självklart skitkul!

Ser otroligt fram emot meeting i Tingsryd nästa helg och ska nu njuta av att sitta i domartornet på ÖF i 3 dagar!

2 kommentarer:

  1. Grattis :)!! Ser toppen ut :). Nu väntar Tingsryd och där kommer det gå toppen!!
    Kram

    SvaraRadera