Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 12 augusti 2012

Ännu ett fantastiskt meeting i Tingsryd är över!

Tänkt vad en helg kan gå fort när man bara önskar att det aldrig ska ta slut!

Körde upp Torsdag morgon mot Tingsryd med guldhästen i trailern och Ullis/Willie/vovve i bil efter (tyvärr kunde inte Ullis tävla i år pga. halt häst men dom hängde på ändå).På kvällen anlände även våra äkta män.

1:a stoppet är alltid givet och det är pizzerian i Tingsryd för intag av lunch innan vi kör ner till tänvlingsplatsen

Sonen med gigantisk pizza som vi delade på
Efter det var det dags att bege sig neråt tävlingsplatsen och lasta ur allt. När vi var färdiga med det var ju Börjes hästaffär i Tingsryd given!!!

Bonzo installerad!

 Vid 4 tiden red jag igenom Bonzo och avslutade med en skrittrunda genom skogen.

På fredagen skulle jag starta nästsista och sista klassen. Min första klass var färdig halv 6 och nästa skulle jag inte rida förrän närmare halv 8 på kvällen så den strök jag mig ifrån. Min 1:a start gick väldigt bra förutom ett pilotfel precis innan kombinationen så han rev hinder A, men annars en mkt. bra runda!

Anne på banan

Hinder nr 1

På lördagen var det dags för regionala klasser och jag tyckte det var skönt att starta redan 09.30

Hinder nr 3 på banan

Även denna runda kändes skitbra och jag gick dubbelnolla och slutade på en 12:e placering av 70 startande!

På kvällarna har vi haft grillparty med familjen Graflind och varje kväll har slutat vid 22.00 då man e ganska slut i rutan när man är på meeting!

Alla barnen samlade innan middag (dvs. Wille Graflind, Carl Philip Beckman och super knopparen Emma Uusitalo)

Efter middagen igår gav vi oss alla upp för att gå min bana inför söndagen. Då den inte var färdigbyggd gick Emma och jag ut och gick med Bonzo i skogen och hade en liten fotosession!
Starten idag uteblev dock då jag var helt slut i rutan efter natt med dålig sömn! Gick upp 07.00 och gav Bonzo frukost och strök mig från klassen och gick sedan hem och sov 2 timmar till (händer nästan aldrig kan jag tillägga).

Summa summarum efter denna helg är att jag har en fantastisk häst som älskar att vara på meeting och är en tiger på banan, otroligt kelen och gnäggig när matte kommer i stallet (gulligt!!!) och otroligt cool när han är iväg! Det är bara piloten som ska förbättra sin kondis så att jag orkar tävla 3 dagar i rad nästa år!

I love my horse!

3 kommentarer: