Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 24 augusti 2012

Firarkväll slutade i mörker!

Nåja det är inte så farligt som det låter :))

Igårkväll stod Fira med stort F på önskelistan eftersom Matilda tagit körkort. Sushi önskades till middag så jag for ner till centralen på lunchen och införskaffade detta. Sedan ville Matilda även hyra en film.

Väl hemma tog jag in hästarna precis innan nästa skur med regndroppar storlek större kom (ibland har man tur).

Eftersom jag redan tagit fram torskfiléer till middag så tänkte jag att då gör jag den middagen iaf och fryser in 4 luncher, smart va??

Hmmm, först försvann strömmen en liten stund och kom tillbaka, sedan försvann den en gång till och efter denna gången fick jag inte igång spishällen igen. Inga problem tänkte jag och stoppade in allt i ugnen istället och vi satte oss och mumsade god sushi

Precis när vi ätit färdigt så försvann strömmen igen och förblev borta....... Klockan 8 gav sonen upp och gick och la sig och halv 9 försvann dottern. Där satt jag i min ensamhet med stearinljus tända och försökte läsa Ridsport med en ficklampa och hoppades att strömmen skulle komma igen. Icke sa nicke och till slut ringde jag Sjöbo Energi och fick reda på att det var ett större fel som skulle ta tid att fixa så gick även jag till kojs.
De planerade 4 luncherna hamnade i soptunnan och filmen får vi väl hyra om idag men vad är väl detta om 100 år?? Vi får fira igen ikväll istället :))

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

1 kommentar: