Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 5 augusti 2011

Emma har fått lägenhet i Umeå!

Emma ska ju som sagt börja plugga i Umeå den 24 augusti och vi trodde det skulle vara ganska enkelt att hitta boende. Ha, det var ju nästan omöjligt och hittade man någon annons och ringde 10 minuter efter att den lagts ut så var den redan tingad :(.
Både Emma och jag hittade sedan en annons på en fristående 1 rums lägenhet 1,6 km från Umeå i Sävar. Det är motorväg mellan Umeå och Sävar och det går även regelbundet bussar mellan. Lägenheten är byggd (2009) som en förlängning på ett garage och i huset bor en tjej med 2 barn som verkar vara jättetrevlig. Sååå glada vi blev när vi fick se bilderna och slog till direkt. Så helgen vecka 33 sätter sig Emma och kör den låååånga vägen upp till Umeå. Gäller att vi packar smart i hennes lilla Ford Ka så att hon får med sig så mycket som möjligt.
Lägenheten är omöblerad så i helgen får det bli IKEA besök med önskan om leverans till dörren i Umeå

Bild på huset och till höger ligger lägenheten
Ingången till lägenheten

Köket

Vardagsrummet

Badrummet med bastu :)))

Inte många som får en så fin lägenhet när dom ska plugga så det är värt 1,6 mil från Umeå :)
Med sig på äventyret har Emma även sin katt Melody som hon fick från våran kull i år (detta är dock ett kort på en av hennes systrar men alla 4 ser nästan likadana ut)
Själv var jag på massage igår och massören är själv ryttare så hon visste exakt var hon skulle trycka till. Ajajaj är det enda ord jag kan komma på! Blev ingen ridning igår kväll för jag kunde knappt ta mig framåt efter....får bli en lugn uteritt ikväll istället :) Båda tjejerna är på fest ikväll så jag och killarna ska ha sushi kväll :))

1 kommentar:

  1. Skönt att det löst sig med boende för Emma! Det blir en låååång resa uppåt landet för henne, hon får ladda bilsteron med bra ljudböcker. Kram

    SvaraRadera