Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 5 mars 2015

Equiterapi på Xena och hoppträning för ponny ekipaget

Älskar verkligen mitt nya jobb och min chef.
Fick tid i början av veckan för equiterapi behandling på Xena som jag hade bestämt redan när jag köpte henne att det skulle vara lagom efter 3 månader med ny ryttare och ny sadel. 
På mitt jobb är det helt ok att jobba hemifrån när det behövs och eftersom jag hade många protokoll att skriva efter veckans alla möten passade det perfekt idag.

Åkte till Camilla direkt på morgonen och denna gången berättade jag inte vad jag kände men självfallet hittade hon precis det, hahaha!
Lite småspänd över hela vänstra sidan, hade sedan en spänning ungefär som en lårkaka på höger bakdel och till slut hittade Camilla även en knuta på höger bogsida.
Xena har haft det lite svårare att samla sig i höger varvet och nu förstår vi ju varför. Inga större konstigheter hade hon tyckte Camilla men återbesök om 5 veckor och kolla upp igen.

Thulesbo säteri där Camilla har sin verksamhet
Bildresultat för thulesbo säteri camilla

Jobbade sedan hela dagen och på kvällen var det dags för giljotinen hos viktväktarna igen.
Förra veckan stod vikten stilla vilket inte bekymrat mig så mycket eftersom jag har gått ner i ganska snabb takt.
Ikväll var det totalt -6,0 kilo sedan 3 januari, wihooooo!

Bildresultat för happy

Sedan hem snabbt och svänga ihop en middag till mina pojkar för att sedan lasta ponnyn och köra till hoppträning.
Det är ett sött gäng som hopptränar tillsammans där sonen är den som kommit längst men jag måste nog säga att Engla och hennes ponny Krut är det sötaste jag någonsin sett.
Vilken läromästare på 23 år som i sakta mak tar Engla (7 år) över hindren (som knappt når ner med skänklarna) och byter galopp när det är dags och Engla hon bara ler :)))
Sonen var skitduktig ikväll och hoppade i slutet en bana på 70 cm på våran super ponny (hans betjänt dvs. pappa står alltid beredd på att bära, hahaha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar