Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 14 mars 2015

Favvo lördag!

Upplägget med att träna för Lina passar mig perfekt då hon verkligen tänker ut övningar till varje lördag som passar mig och Xena P som handen i handsken. Sedan gillar jag skarpt att vi har så roligt och avslappnat och hinner med att rida fram ordentligt innan vi ska hoppa!

Idag gick träningen ut på att rida på ena linjen längs långsidan som var bom, bom, oxer, 3 galoppsprång, kombination. Rida rakt över mittspåret och byta galopp över ett cavaletti räcke, linje på andra sidan bestående av 2 galoppbommar, räcke, 4 galoppsprång, oxer.

Xena var skitduktig idag och bytte galopp perfekt och även om vi kom i halv galopp ibland på bommarna så tar hon tag i hindren och gör det enkelt.
Love my horse!

Xena ser ut som ungefär "Lina sa ju att vi skulle le" och Chili ser ut som att "ta bort henne från mig"
Okej då försöker vi skärpa oss!
 
Hem i 100 knyck och lastade av häst och ut i hagen, slängde i mig lunch och sedan iväg till Veberöd till min fotvårdare. Underbart skönt att få unna sig behandling på fossingarna ibland! Hem igen och mocka hela stallet, rengöra sadel, träns, magplatta, skor, chaps till ponnyn imorgon, bada ponny, knoppa ponny, plantera blommor (kommer bild imorron), sätta igång tvättmaskin osv. osv. Herregud är det konstigt att man går ner i vikt undrar jag??
 
Jag kommer slockna tidigt ikväll men tyvärr inte i en soffa utan får väl släpa mig upp i sängen då eftersom vårt vardagsrum ser ut såhär just nu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar