Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 7 mars 2015

Storshopping på en lördag!

Började morgonen med en skön uteritt.
Corsa tycker däremot att hon gärna kunde hängt med oss och gnäggar högt och ljudligt efter oss.

Man ser Corsa i bakgrunden i hagen
 Det luktar vår med massor av utslagna snödroppar :))


Sedan stack killarna till hjorthägnet och jag undrade stilla vad jag skulle hitta på...
Slog upp tidningen imorse och där var en möbelannons och rakt framför näsan var soffan som jag letat efter.
Nu är ju inte våran nuvarande soffa mer än 6 år gammal och fräsch, men enligt mig för stor för endast 3 personer i hushållet och jag ville ha en egen divan del.

Åkte själv till Ystad och tittade på soffan och slog till direkt eftersom den var sänkt 6000 kr endast denna helgen.
Leverans om 3 veckor
Dock kommer divan delen vara på höger sida istället (dvs. min sida i soffan, hahahaha)
 
Nu återstår bara det delikata problemet att hitta ett mindre soffbord också :))
 
Våran gamla soffa & soffbord åker ut på Blocket så letar någon soffa och soffbord så.....
 
 Soffbordet är i oljat ek

 
Nu vankas middag bestående av hjortsadel & hasselbackspotatis. Jorå, man kunde ha det sämre ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar