Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 27 mars 2015

50 års fest och veterinärbesök

Hade ledig dag och började morgonen med att köra till veterinären med Silver.

Efter böjprov och longering kom vi fram till att han är lite halt på vänster bak men liksom stel i hela bakkärran. In på röntgen och röntgade båda bak för att kolla att han inte har spatt och röntgade framhovarna så att han inte förändrat något sedan i höstas när vi röntgade honom. Helt klar på allt men Lisa min veterinär tyckte han kunde få Tildren (behandling för besvärliga leder).
Tyvärr täcker inte försäkringsbolagen denna behandling som går på ca 3000 kr men jag och Kalle ansåg att eftersom denna ponny betyder så mycket för vår son och vi gärna ser att dom kan tävla ett par år tyckte vi att detta var värt ett försök. 2 timmar tog det eftersom det införs med dropp och jag slog mig ner på en upp och nervänd spann brevid honom i boxen och väntade....

Tack gode gud för att Matilda flyttat hem och kunde förbereda det mesta inför festen för annars vet jag inte hur jag skulle hunnit. Tack Matilda!
Blev en super trevlig kväll med alla Kalles närmaste kompisar!
God mat och mycket skratt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar