Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 1 februari 2017

Om jag säger NEJ så menar jag NEJ!

Som hästägare är man ibland lite (bara lite) fjantig och tycker det är rätt så gulligt att ta på sina hästar vissa grejor.
Döm om min lycka då jag letat länge efter ett nosludd till Xenas grimma och till slut hittade ett
Prinsessan Fluff fluff
Jag tyckte hon blev jättefin i det men vi delade inte riktigt den uppfattningen.... I boxen visade hon att hon tyckte det var sådär intressant att få på sig en grimma med något stort fluffigt på nosen men gav med sig ändå ganska snabbt. När vi kommer upp till ridhuset och jag ska tränsa och ta av grimman (hade redan lagt över martingal och tyglar på halsen) får hon fullständigt tuppjuck på mig och slänger sig iväg och stannar inte fastän jag försöker hålla kvar. Stannar efter att galopperat halva ridhuset runt med ett träns dinglat väldigt nära framfötterna.
När hon till slut stannar upptäcker jag att hon trampat av hela nosgrimman på mitt PS träns, uhhhhhhu!!!
Behöver jag tillägga att Xena P vann denna gången och nosluddet har fått sin plats på en hylla i sadelkammaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar