Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 12 februari 2017

Trots snöyra blev det en mysig helg

Solen sken från sin bästa sida tidig lördagsmorgon så vi bestämde snabbt för att rida hästarna i den orörda snön.
 Xena var på tårna lite mer än Lotten för en gångs skull och tog tillfället i akt att sticka med mig för första gången när hon blev rädd för något. Jag blev nog ganska paff måste jag säga och fick stopp på henne så fort jag fått kontroll på situationen.
Det var tur vi red på morgonen för sedan blåste det rejält ostlig vind hela dagen och vägen blev helt insnöad till kvällen...Behöver inte ens snöa för att man ska bli insnöad när man bor på landet...


Idag drog jag till Skabersjö för att se min 1:a uppfödning Ciclonica och hennes duktiga ryttare/ägare Sandra. Har inte sett henne på 3,5 år så hon var något större...men kände igen mig och var så kelen (mitt hjärta smälte).
Idag skulle dom bara starta en klass och sedan ska Ciclonica vila för tävling i 1 månad för att sedan gå upp en klass.


Ännu en helg är till ända och en orörd vecka väntar med MASSOR av ridning och träning, wihooo!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar