Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 19 februari 2017

Ibland så bara händer det!

Nu har vi äntligen bestämt att vi ska göra ridbana hemma så att vi kan rida ordentligt även på vår/sommar/höst då vi inte har ridhuskort. Eftersom vi gör det mesta arbetet själva så kommer det nog ta året ut innan vi är färdiga (enligt mannen...)
Det första som ska göras är att dika (sonen har sitt extra jobb bokat) och för detta har vi idag inköpt
Diesel Desirée (sonen döpte henne direkt)
Själv har jag utnämnt mig till projektledare så nu ska jag ge mig in i djungeln om olika topplager (puh)!
Vädret har väl inte varit på sin bästa sida idag men planeringen är till för att hållas så det var bara att klä på sig ordentligt och rida ut på skrittrunda. När det snålblåste och regnade tror jag inte Xena njöt speciellt mycket då hon gick som en krokig banan. Men mellan skurar och blåst så tyckte vi det var lite mysigt iaf.
Det blev en lååååång varm dusch när jag kom in igen och har sedan faktiskt unnat mig soffläge och bra film på eftermiddagen.
Tyvärr visar inte väder prognosen mycket bättre väder i veckan som kommer så då är vi extra glada att få krypa in i ridhuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar