Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 31 januari 2016

Swish sa helgen och var förbi???

Duracell kaninen har varit igång igen i helgen!

I torsdags hopptränade Carl Philip och man kan nog ungefär jämföra Lotten med en tjur som cowboys går upp på och som sedan bockar runt.... Vi insåg ganska snabbt att mer än en hoppträning i veckan är nödvändig på våran lilla turbo ponny så lördagen började med att Carl Philip hade hoppträning för Jannicke på Bollerup. Jag tog med Xena som även hon behöver komma igång med hoppningen ordentligt igen.
Det glada hoppgänget
Finaste Xena P som var mycket mer fokuserad idag och var super att hoppa!
Det gick mycket bättre för ponnyekipaget men mot sista hindret på banan hör vi Carl Philip säga
- Kom igen Lotten nu drar vi
- Ehh va sa vi och såg dom fara iväg i världens omhoppningstempo och självfallet kommer ju då hennes "sparka bakut av glädje" fram då
Hem och förbereda Bonzo för att köra tillbaka till Bollerup och ha hoppning med Jannicke/Flightan. Mycket trevligare att hoppa med någon annan än att sitta och tragga själv. Bonzo var på hugget och vänta läget som jag hade på Xena var bortblåst på Bonzo och han körde sitt eget race...

Finaste Bonselons

Men samtidigt är jag ju så happy att han är så fräsch och busig så han får väl köra sitt eget race när han känner för det ;)
Hem snabbt som attan för att slänga i sig en macka stående och duscha och sedan till Veberöd med Matilda för fotvård för oss båda. När jag väl satt där efter att inte suttit sedan 09.00 gick nästan luften ur mig. 18.00 var jag äntligen hemma igen för att sedan avnjuta en gryta som puttrat i 3 timmar på spisen och en semlekladd kaka.
 
Chilli gryta á la Myllemäki. Så himla gott med mexikanskt pitabröd, gurka och gräddfil
 Semlekladd kaka, finns inga ord som kan beskriva hur gott det var!

Idag började vi med att klippa Lotten och Lotten som har kanske "tusen rävar bakom varje öra" vann idag med att vara snällaste hästen i stallet att klippa för hon nästan sov så skönt hon tyckte det var
Mycket vit päls som föll...
Mysstund
Sedan red vi ut på tjejerna och efter det var det dags för söndagsmiddag för hela familjen på Sjöbo Gästis. Nu är vi kanske inte direkt familjen som åker ut och äter söndagsmiddag men när Kalle fyllde 50 år fick han av Tina/Bertil ett presentkort på Sjöbo Gästis så det utnyttjade vi idag. Supergod mat och väldigt bra service så det kan jag varmt rekommendera.
Dagens idag var vildsvinsstek med morotskaka och kaffe, mjam mjam
Resten av familjen gick i matkoma när vi kom hem men det har ju inte jag tid med så jag red ut på Bonzo och upplevde under 45 minuter regn, hagel, snöblandat, regn, hagel... Jaja finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder så jag hade vinteroverall, rånarluva och vantar så jag frös inte iaf.
När jag kom hem klippte jag Xena P och hon har många pluspoäng men inte när det gäller klippning..trampar fram och tillbaka och står och darrar samt extremt rädd om sitt huvud. Carl Philip fick vara med och hålla henne och klappa och lugna så gick det bättre.
Nu ska skribenten gå i söndagskoma och relaxa för att ladda för ny arbetsvecka. Sonen ska börja sin "Gröna Kort" kurs i veckan bl.a.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar