Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 11 januari 2016

In i rutiner igen!

Tiden går snabbt även när man är hemma mycket och bloggandet har lyst med sin frånvaro.

I vilket fall som helst så har Nyår firats på Nygård med allt som hör därtill och alla som känner mig är nog något förvånade att jag faktiskt höll mig vaken till 02.00
Värdparet och son
 Förrätt skaldjursfrossa (glömde ta foto på varmrätten....)
Efterrätt nyårspannacotta med hemmagjorda kanelsmulor och karamelliserade äpplen
När klockan slagit 00.00 fick vi även en tonåring i huset i form av världens finaste Carl Philip
Trettondagsafton steg jag och mannen upp i ottan och blev något förvånade när vi kom ut och allt var vitt.... Färden gick först till Eslöv för att hämta upp Katarina och Mikael och sedan vidare med en bil till i släptåg med Mats, Elisabeth, Per och Sofi för att färdas mot Säffle och fira  Cecilias 50 års dag.
Vi gick igenom olika väderlekar på vägen upp
Hemma 07.47
Helsingborg 09.39
Göteborg 12.06
Vänersborg 14.09
Framme 15.30
Hade bokat in oss på ett B&B inne i Säffle och rummet var riktigt fint
Förfesten var of course i parets Beckmans rum ;)
Forsviks säteri där värdparet huserar

Hela det gkada skånegänget på partaj inklusive nyblivna 30 åringen (utom Mats som var fotograf då)
Slog nyårsafton med att vara vaken till 03.30!!! Kändes ett par dagar efter kan jag säga!

På hästfronten har Xena varit på sin första hoppträning efter att vilat från hoppning i 5 veckor och var finare än någonsin. Stabil, rak och överhoppade sig inte i sprången :))
Sonen har tränat extra hela ledigheten för Jannicke med sin "speedy gonzales" ponny Lotten och nu börjar han hitta knapparna och hon får inte längre ur honom ur sadeln trots försök ibland med bock och bakutsprång. Nu har dom hoppat en hel bana och sonen var nog den mest stoltaste och lyckligaste lilla ryttare jag sett på länge när vi styrde hemåt efter den träningen.

Även Corsa sköter sig på sin inridning och har nu löshoppat 120 cm och varit ute och pulsat i snön.
Film från en av hennes 1:a löshoppningar 

Själv tycker jag det var riktigt skönt att imorse komma in i rutinerna igen och börja äta sunt! Nu ska bara alla träningar komma igång igen så är vi riktigt tillbaka "on track" och då helst utan några vintervägar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar