Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 26 december 2015

God fortsättning!

Jag hoppas att alla har haft en lika trevlig jul som våran familj har haft!

Vi började med lille julafton med att fejja i köket hela eftermiddagen. Det bakades och stojjades och mitt i allt kom Ylva och vi hade våran speciella julklapps utdelning som vi har chompisar imellan varje jul. Fick en jättefin kaffekopp med hästmotiv till jobbet, doftljus, inspirations bok osv. Tack bästa Ylva för alla fina klappar!
Sedan var det enligt tradition glöggkokta revben, julklappsspel (alla köper 2 julklappar för 50 kr/st) och bingolotto.

Vann vi något??? En ny lott till nyår men vi var farligt nära på stora vinster i varje spel :(
Mannen var något kaxig och tyckte att efter att varit ifrån hästryggen i 10 år så kunde väl han följa med på julaftons morgonritt med hästarna.... Fick tänka efter ett tag vem jag skulle sätta honom på då Bonzo kan slänga sig ibland och Xena är otroligt känslig för fel skänkelläge, sits osv. Fick bli Bonzo och han har nog aldrig varit så snäll!!! Vilken stjärna denna hästen är och mannen! Där for han iväg i snabb trav som gick över i galopp och balansen var perfekt! Otroligt stolt över dig min kära man!
Sedan blev det jullunch hos mina föräldrar tillsammans med min bror.
Matilda och jag "pousar" utanför mina föräldras hus ;)
Resten av julafton firades på våran gård tillsammans våra barn!
Vårat goda julbord!
 Nygårds egna tomte!
 Min julklapps hög! Och nej jag blir aldrig för stor för att få många paket!!!!
Igår firade vi jul hos Kalles föräldrar (glömde totalt bort att ta några kort) God mat som vanligt och väldigt trevligt!

Sonen och jag försökte motionera av någon julmat idag och han och Lotten var så fina i sina nya stigläder, stigbyglar och shabrak
MEN ikväll tycker vi det räcker med julmat och  ikväll väntar istället
http://www.recept.nu/asiatisk-nudelsallad-med-rakor
och fortsättningen på filmen "Snabba Cash" som var en av dom bästa filmer jag sett på länge (del 1 avklarad så nu återstår del 2 och 3)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar