Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 19 december 2015

Snart julledig!!!

Veckan sprang iväg precis som vanligt
Bildresultat för tiden springer iväg
Dock har jag faktiskt haft en helt ridledig vecka fram till igår då Matilda har ridit ut med lillebror varje eftermiddag på någon av mina hästar. Var faktiskt helt ok att vara utan ridning i 4 dgr och igår var det ännu bättre att få komma upp i sadeln igen och jag LÄNGTAR tills jag får hoppa min stjärnor igen :)))

På jobbet känner jag mig helt i fas och ser fram emot 2016 nya utmaningar :)) Jobbar 2 dagar nästa vecka och är sedan ledig i 5 dagar

Igår var jag, Matilda och svärmor i Lövestad Kyrka för sista julavslutningen för vårans familj skull. Gud, känns helt konstigt att 3 barn gått igenom alla avslutningar där och nu är det bara sommaravslutningen kvar för sonen och sedan börjar han 7:e klass. Varför måste barnen växa så snabbt??
 Fredagen avslutades med go middag bestående av kycklingfärs biffar i citronsås. Så jäkla gott!
Idag var det dags att hämta hem trailern från Klippan och min snälle man hade tagit hem sill, ål, lutfisk och lax till mina föräldrar så sonen och jag började med trevlig fika hos dom på morgonen då dom bor på vägen till Klippan.

Trailern har både blivit besiktigad, genomgången och fått bl.a. nya gummilister runt dörrar, nytt däck osv. Om 2 år ska vi även lägga ny lack på det som skavt av så denna trailer kommer hålla länge.
Sedan stod det en ny trailer brevid som jag tittade in på och vem hade inte önskat sig detta sadel/omklädningsrum i sin trailer??? Endast 145.000 kr!!! Ja, ja får väl bli om 10 år då. Mitt vinröda är ändå lätt snyggast!
Sedab på vägen hem råkade vi bara köra förbi Marietorps Ridsport utanför Löberöd och jag RÅKADE bara falla över det perfekta tävlings setet med lång luva till prinsessan Xena P så det får bli julklapp till henne.
Och kungen Bonselons är inte utan för han får ett specialbeställt från Equiline med färger som kommer sitta som ett smäck på honom!
Med detta önskar jag alla en trevlig 4:e advent och hoppas att ni hunnit handla alla julklappar klart (Ylva??) hahahaha!
Bildresultat för glad tomte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar