Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 12 januari 2016

Bonzo håller en fullt sysselsatt!

Återigen är jag ju väldigt lycklig att Bonzo är så fräsch men ikväll var första gången under våra snart 7 år tillsammans som jag var otroligt nära att ramla av honom.
Skyndade mig hem för att hinna rida ut honom innan vi skulle till ridhuset med dom andra 2 hästarna. Eftersom det hade töat lite under dagen så låg snön lite fläckvis och det var ju otroligt skrämmande tyckte Bonzo och blev 10 cm högre och frustade och pustade fram.
Tänkte att om jag travar och håller igång honom så får han annat att tänka på...Tanken var nog god men räckte inte riktigt ända fram. En röd postlåda kom i synfältet och Bonzo som är snabb som en vessla gjorde en helomvändning till vänster och for fram i galopp. Jag kände att mitt högra ben var på väg över sadeln och hann tänka "JAG VILL INTE TRILLA AV" och fick stopp på honom och lyckades kravla mig rätt igen! Nära, nära men jag satt kvar tack och lov och resten av turen var mina ben som klister på sidorna om Bonzo.
Bildresultat för mulle
När jag sedan ska göra iordning Xena märker jag att hennes täcke blivit sönderrivet på 2 ställen. Behöver ju inte fundera 2 ggr på vem som har varit framme eftersom hon och Bonzo går tillsammans..trodde det var över eftersom han går med ett sto nu men ack som jag bedrog mig
Bildresultat för sur
Eftersom det ska frysa på och bli riktigt kallt i veckan får dom gå i sin sommarhage som är mindre knögglig och förhoppningsvis blir Bonzo mindre uttråkad och täcket med att jag håller alla mina tummar och tår håller denna vintern iaf. Om inte så får jag separera dom och köpa ett nytt vintertäcke till Xena, suck!

Xena och Lotten var också på G i ridhuset och Lotten gjorde lite bakutsprång med sonen men som sagt utan framgång då han har fått klister i rumpan. Xena gjorde inget mer än att bara vara pigg och spänd men slappnade ändå av bra efter uppvärmning.
Var otroligt gott med en stor kopp te när man kom hem igen (längtar verkligen inte efter att det ska bli ännu kallare, brrrr)
Bildresultat för te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar