Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 21 januari 2016

Fux eller skimmel???

Jahapp, idag var det ju bara -15 grader på morgonen! Hade vissa problem att byta täcken med mina stelfrusna fingrar (ha på vantar då funkar ju inte).
Hästarna kom ut och Xena P glänste i sitt nya vintertäcke som jag är glad att jag beställde i förtid då hennes förra var i praktiskt slamsor igår när vi tog in dom. Så summa summarum så får alla gå i varsin hage nu.
Vitt skägg och vita öron...
När jag jobbat klart vid 16-tiden var det dags att försöka sätta igång hästarna igen och Bonzo fick äran idag eftersom han verkar ha lite överskottsenergi och riktar den på att slita sönder täcken...Han skötte sig ypperligt iaf och hade öronen framåt hela tiden och tyckte det nog var kul att komma igång igen :)
Hmm, det enda jag undrar är han en fux eller halvskimmel med all frost överallt??
Jag har även gjort en god gärning idag som känns ganska skönt ;) Mitt nya projekt med ovanvåningen
innebär att möbler måste bort i utrymmet där allt har förvarats. Bl.a. mitt gamla matsalsmöblemang så det skänkte jag idag till Erikshjälpen (kommer garanterat hitta mer under helgen som kan skänkas). Hämtas på måndag :)
Är nog inte den enda på denna landsändan som längtar efter att snön/isen försvinner så vi kommer iväg på träningar igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar