Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 18 december 2014

Provridning nr 2 & beslut

Idag var det dags att provrida hästen för andra gången. Det skulle bli hoppträning för Ulrika och jag tog även med sonen och ponnyn. När vi kör dit kom fjärilarna i magen och jag tänkte "ups, det var länge sedan man kände dom"

Hästen var helt oberörd av hästarna i gruppen, nya ridhuset, hästarna utanför i hagen osv.
Gud så skönt att inte sitta på en häst som letar efter något att bli rädd för hela tiden så att man bara kan koncentrera sig på ridningen.
Vi började med att hoppa på volt med bom, räcke, bom. Inte en favoritövning för Anne annars och sedan på en helt ny häst så blev det lite vingligt imellanåt men på slutet helt ok.

Sedan hoppade jag 3 hinder på en liten bana som vi höjde lite andra gången. Helt underbart att sitta på en häst som håller samma galopp innan och efter hindret. Jag kunde t.om. ta ett mantag när mina händer skulle hålla sig stilla. Det har jag aldrig klarat på varken Bonzo eller Aktion innan.
Dock kände jag mig otroligt rostig i hoppningen men det är kanske inte så konstigt då jag inte hoppat sedan augusti.

Ulrika gillade hästen mycket och tyckte hon verkade cool (bra häst för Anne). Även mina kompisar gillade henne så ikväll gjorde jag och säljarna upp så den 8/1 ska hon veterinärbesiktigas på Löberöd.
Känns otroligt bra att denna gången köpa häst av människor som man känner.

Fram tills dess får jag rida in mig mer på henne hur mycket jag vill hemma hos säljarna som endast bor 30 minuters bilväg från mig.
Så på söndag ska jag, Carl Philip och Stina på uteritt :))

HAPPY HAPPY ANNE
Xena P -08 e Callahan-Irco Marco

2 kommentarer:

  1. Vad roligt ! Och en Piledalshäst har ju alltid ett bra avelssvärde också - håller tummarna för besiktning :) Kram Vera

    SvaraRadera