Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 22 december 2014

Julavslutning, pay and jump och uteritt har innefattat denna händelsrika helg!

I fredags var det julavslutning i skolan för Carl Philip och eftersom jag är ledig kunde jag följa med och höra på deras fina sång i kyrkan. Riktigt julmysigt!

Sedan begav vi oss på eftermiddagen till Malmö för att hämta Matilda som kommer vara hemma till den 30/12, massor med mys :))

Lördagmorgon fick hela familjen upp i tid då Carl Philip och Silver skulle på P&J på Ljunits. Första rundan hoppade han 30 cm och det såg så lekande lätt ut nu så även om han skulle hoppa 40 cm på andra rundan så smyghöjde jag 5 hinder till 50 cm istället. Jag tror han misstänkte det, hahahaha, men red ändå runt och gjorde en lysande runda till. Nu är det inte långt kvar förrän dom är färdiga för 70 cm och kan komma ut på riktiga tävlingar nästa år.
Eftersom det var en julklappshoppning hade alla med sig ett paket för varje start så även där fick Carl Philip bra utdelning. Duktiga ekipaget!!!

Igår var det dags för uteritt på min lilla prinsessa och Matilda skulle ientligen låna en häst av Stina och hänga med men den hästen hade tyvärr tappsko så istället bestämdes det att Matilda fick låna lillebrors ponny.
Xena P var helt underbar att rida ut på och reagera inte på något.
Ponnyn var PIGG och när han fick ligga först så for dom iväg i galoppen och Xena P efter och Stina var någonstans bockande bakom oss, hahahaha! Jäkla busponny som man inte alls kan tro är 19 år.

Dock konstaterade vi att både han och Xena P behöver klippas

Idag blir det lunch mys i Malmö med min mamma, Matilda, svägerskan och hennes dotter Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar