Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 30 december 2014

Hoppträning med prinsessan!

Ställde frågan till Stina som är delägare i Xena P om hon kunde hålla hopplektion för mig (Stina är både hopptränare och banbyggare) då hon har känt Xena P sedan hennes första andetag.

Inga fjärilar i magen när jag styrde bilen till Piledals Stuteri utan enbart förväntan (nice)

Vi var 5 ryttare med egna hästar i gruppen.
Markarbetet före var tufft vilket jag gillar. Har lite svårt att hitta knapparna ännu och till slut sa Stina
- Anne sakta av till skritt.
Framme var hon vid oss och tog tag i tyglarna och sa åt mig att använda skänklarna bättre och vara tuffare. Bekväm prinsessa som kan gå i form men gärna går i halvform om inte ryttaren säger till.
Hittade nog en och annan knapp på framridningen men shit hela kroppen skrek av trötthet (var tog kondisen vägen.....)

Hoppningen bestod för mig och Xena av en serie med kavaletti hinder in, 1 galoppssprång oxer, 2 galoppsprång räcke, 1 galoppsprång oxer. Första vändan var väldigt vinglig men vi tog oss igenom och jag tänkte "skärp dig Anne"
Hoppade serien 4 gånger och stannade på 90 cm och då satt den perfekt!
Jäklar i hoppet vilka språng den lilla damen kan ta.
Jag kände hela ryggen i språnget!

Love it att vara tillbaka igen
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar