Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 22 maj 2011

Förberedelser inför fölning och bröllopsdag

Tävling lördag
Tävlingen igår gick ganska bra förutom hinder nr 7 som Bonzo stannade till lite inför 3 galoppsprång innan. Jag var beredd och satt sporrarna i sidan och då gick det galant ;). Dock kom samma hinder tillbaka i omhoppningen och min enda tanke var att inte lita på att han inte tittade igen och ramade in honom ordentligt och till svar fick jag ett alldeles för tidigt avsprång (jag tror ärligt mitt WHIII hördes ända in till Hörbys centrum). Dock klarade vi det ändå och rundan i sin helhet är jag nöjd med så nu laddar vi inför Trelleborg nästa helg :)). På em. kom Emma hem och hälsade på och vi solade, grillade och spelade kubb (skitmysigt).

Förberedelser inför fölning den 13/7
Idag flyttade vi upp Bonzo i det övre stallet och gjorde en stor öppning i hans dörr så att han kan stå och hålla koll på omvärlden. Väggen mellan Hedvigs och Bonzos gml box ska tas ner nästa helg och då får hon en fölbox på 18 kvadrat :). Trodde hästarna skulle stå och gnägga efter varandra eftersom dom inte ser varandra men det var cool lugnt. Har även beställt en nattvakts kamera på nätet som vi ska koppla upp mot tv´n. Dock har Hedvigs förra ägare varnat mig för att dom aldrig lyckats pricka in henne eftersom hon inte visar så tydliga tecken så vi får väl se om vi lyckas...

Bröllopsdag
Ja idag har faktiskt Kalle och jag varit gifta i 7 år. Var tog dom vägen??? Kommer fortfarande ihåg Emma och Matilda i sina fina linne klänningar på altaret och Carl Philip som var bara lite över 1 år tultande fram. Ikväll ska vi grilla lax och mysa :>

Bonzelons i sin nya box

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar