Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 15 maj 2011

Blogger har legat nere och jag e mörbultad...

Blogger har legat nere flera dagar därav min frånvaro från bloggen :)

Igår var vi på tävling och 1a klassen var Bonzo sådär! Knäppte av och gick inte fram och var jättesvår att få fram galoppen på (där måste jag vara tuffare när han gör så). Resultatet blev 1 ner och 1 tidsfel. I 2a klassen gick det så bra på dom första hindren och sedan på hinder nr 3 låg vi ett halvt galoppsprång fel och jag tänkte att han hoppar väl av stort men  då var där ju blommor under hindret och det gillar inte Bonzo så matte tog en flygtur och hamnade bland bommarna och Bonzo stog kvar och undrade varför jag kravlad därnere :(.
Gick upp direkt utanför banan och gick in på framhoppningen och fick ett par fina språng innan vi åkte hem!

Vaknade imorse lite mörbultad i låret som hamnade på bommarna men hade bokat dressyrträning för Fredrik som är nere 1 ggr i månaden så det var bara att ge sig iväg. Första omdömet från Fredrik på Bonzo var LAT och STEL! Jo tack det kände jag igår! Jisses vad jag fick rida men så fin han blev i slutet!

Kom hem och fick slänga mig över hemarbete och har nu gjort början av en kommunikationsstrategi.
Nu väntar morotspasta med rosmarin och grillade nektariner med honung, valnötter och grillost :))

  Bonzo´s box ska nog dekoreras med blommor hädanefter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar