Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 30 oktober 2015

Planer är till för att ändras!

Bonzo har visat denna veckan att han är på "G"
I dom 6 år som jag ägt denna underbara häst har han alltid varit otroligt lätt att lasta "typ släng upp grimskaftet på halsen och sedan vandrar han på"
I tisdags skulle sonen på ridläger och eftersom Lotten kan vara lite tramsig att lasta fick Bonzo följa med som sällskap.
Tog av båda från trailern när vi kom fram så att jag kunde ställa Bonzo på rätt sida på vägen hem.
Han gick på och sedan for han ut igen vilket resulterade i att jag gav mig själv en knytnäve rakt in i höger öga.
Såg stjärnor ett tag och bad sedan Jannicke stänga efter oss och vandrade på igen....som en jäkla raket gör han om samma grej och far iväg mot alla hästarna i hagarna och spelade Allan ett bra tag med svansen högt i luften!

Till slut fick vi tag på honom och lastade och åkte lugnt hem! Så Bonselons visar på alla sätt och vis att nu vill han vara med i spelet, hahaha!

Sonen har haft en kulig vecka och det kan ni läsa mer om här
http://halliochhallom.blogspot.se/
En stor eloge till Jannicke som är så jäkla duktig på att ordna ridläger för ungarna och att dom alltid har så himla kul.

Själv skulle jag tävla med Xena i Hässleholm imorron men dotterns arbetskamrat ligger i flunsan så jag får hoppa i och jobba på Svabesholm Café  hela helgen inkluderat med "after work" imorron kväll. Rekommenderar dom som kan att dyka upp och testa våran tarte flambée som man får äta hur mycket som man vill för 125 kr och sedan har vi fulla rättigheter om man vill ta en kall öl eller ett glas vin till. Klockan 18.00 sätter vi igång imorron!

Bonzo ska tävla nästa helg i Trolleholm och då anmälde jag även Xena dit och ändrade om mina mål lite och låter båda hästarna gå upp 1 klass nästa helg! Lite fjärilar i magen men VA FAN detta fixar jag ju!!!

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar