Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 15 juli 2015

Nope, sorry men Xena P är INTE till salu!!

Igår var jag nere hos Böckmanns i Höllviken och kollade av hur den nya sadeln låg på Xena efter 2 månaders ridning i den.
Xena har musklat på sig bra under denna tiden och sadeln fick värmas om till en storlek större i bommen. Vilken tur att man köpt en sadel som går att värma om och färdig att hämtas igen efter 1 dygn.
Finaste Xena P
 
Idag var det dags att köra ner igen till Höllviken och kolla att sadeln låg bra efter omvärmning. När jag red i ridhuset stod både sadelprovaren Jerry och en annan man och frågade ut mig om Xena. Ålder, stam osv.
Själv tyckte jag att Xena var lite väl på hugget och VÄLDIGT pigg men dom gillade vad dom såg och tyckte det var en underbar häst och Jerry som tävlat svår hoppning sa att om han inte lagt hjälmen på hyllan hade köpt henne av mig....Ehhh, jag tror inte jag hörde mig säga att hon var till salu....Vilket hon självfallet inte är och aldrig kommer bli.
Jerry´s kommentar var bara "håll hårt i denna juvelen" :)))

På kvällen var det dags för hoppträning på Svabesholm och Matilda och Bon Ciao skulle vara med lite på träningen.
Så himla kul att se dom tillsammans och att se att Bonzo ser så fräsch ut!!

Stall Liljas fina hopphästar

För mig gick det super på träningen och Xena som fortfarande var väldigt PIGG hoppade hus över hindren. Matilda kommenterade när vi kom hem följande:
- Xena svävar verkligen i luften över hindren
- Mmmm, jo det känns när hon hoppar (tur man har bra balans)
- Ja, fast Bonzo och jag kommer vinna i omhoppningarna för han är snabbare över
- Hahahaha,  ja det kan ni väl få göra då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar