Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 25 juli 2015

3:e nollan i rad!

Upp i ottan (06.15) och ut och knoppa om hästen och fodra alla dom fyrbenta dvs. både hästar och katter.

Fick in båda killarna i bilen och 07.15 for vi iväg mot Billinge.

När jag gått banan började det smådugga lite och sedan när jag red fram så tog det i och när jag skulle in på banan kom jag på mig själv att tänka "tur det är knoppar på tyglarna så att jag inte tappar dom"
Killarna frågade precis innan jag skulle in hur det kändes...
Fanns bara ett svar på det "BLÖTT"

Banan var djup och tung och min lilla Xena kom knappt upp och tog inte för sig och gjorde en del kråksprång.
Summa summarum så gick vi felfritt och det var ABSOLUT inte den snyggaste rundan vi gjort men jag tar med mig hem att piloten var cool lugn idag, Xena brydde sig inte speciellt om det regnade och var mycket mer avspänd på framridningen denna gången.

2:a klassen var ju ganska given att strunta i då regnet tilltog och hästen nog inte var sugen på att hoppa högre idag med det underlaget.


Nu börjar planeringen för hösten istället då vi ska upp ett snäpp och även få med oss Matilda/Bonzo på tävling :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar