Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 29 juni 2014

Träningshelg för Kristian!

Jag var inbokad för hoppträningshelg för Kristian vilket jag verkligen såg fram emot.

Igår övade vi mycket på klockan och lite småhinder! Aktion var fint med på noterna och Kristian tyckte han var en jätte fin häst med mkt. kapacitet. Ganska så stolt var jag :)

På kvällen fick Kalle och jag varsin Power walk då sonen ville rida ut på grusvägen

Var en riktigt mysig familjestund

Imorse var det dags för mig igen att träna för Kristian och idag skulle vi hoppa bana. 2 av hindren på vardera håll stod 2 galoppsprång från att man vänt upp från kortsidan så det gällde att GALOPPERA! Shit pommfritt som jag red och efteråt hade Kristian inget att invända mot???? Inte ens en pytte kommentar om att jag inte GALOPPERADE?? Kände mig ganska nöjd när jag åkte hem!

Skyndade hem och ponnyn skulle skos om då hans skoning inte var bra! John/Elin var snälla och kom på en söndag och undrade stilla om förra hovslagaren hade varit onykter när han skodde våran ponny?? Han hade skott honom ungefär som att han gick i högklackat den stackaren.
Fin om hovarna blev han och sedan lastade vi honom och körde upp till Ulrikas ridhus!
Carl Philip testade att rida både på utebanan och inne i ridhuset och Silver skötte sig utmärkt!
 
En härlig helg som verkligen gått i hästens tecken är till ända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar