Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 5 juni 2014

Sorgens dag!

Denna dagen vill jag bara lägga undan och aldrig ta fram igen!

Åkte på veterinärbesök med Bonzo direkt på morgonen då han nu varit halt i 4 veckor och bara gått i hagen.

Både jag och veterinären konstaterade snabbt att han är halt på båda fram och hans sjukdom har tyvärr gått åt helt fel håll (strålbensinflammation).
Då han inte har ansträngt sig speciellt sedan han blev behandlad för 1 år sedan och att intervallerna bara blir kortare mellan behandlingarna tog jag beslutet att det fick vara nog.

Vid nästa tid med hovslagaren (början på juli) åker hans skor av och jag hoppas innerligt att han klarar av att gå utan skor för en bättre pensionär och uppfostrare åt dom andra hästarna finns inte.

Själv grät jag hela vägen hem (ca 1 timmes bilfärd) och kommer verkligen sakna att rida och tävla min finaste Bonzo


Tur i oturen är väl att veterinären rådde mig för 1 år sedan att skaffa en ny tävlingshäst då hon inte trodde Bonzo skulle hålla. Nu har jag haft nästan 1 år på mig att rida in mig på Aktion som är så totalt annorlunda och känner att vi börjar hitta varandra bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar