Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 22 juni 2014

Hittade drömponnyn!

Ni som känner mig vet att jag handlar omedelbart när något ska genomföras så när sonen deklarera att han ville ha en egen ponny kastade jag mig ut på nätet för att se dels vad som fanns till salu, vad priserna låg på, skiljer det geografiskt i pris beroende på var ponnyn finns osv.

Redan i torsdags såg jag annonsen på Silver och tänkte att denna verkar perfekt!

Han finns i Jönköping så först förkasta jag tanken men sedan mitt under midsommar firandet la jag fram till mannen att vi kanske ska ta en roadtrip på söndag och prova ponny i Jönköping.
Visade annonsen & filmen och svaren jag hade fått från mamman och Kalle var genast med på noterna.

Kom till deras vackra gård utanför Vaggeryd 11.00 och där i hagen stod världens sötaste ponny. Sonen fick ta in honom själv och pyssla och sedan började vi med att han fick rida ut i deras skog och vi gick alla brevid. Cool lugn ponny och jag tror att redan där bestämde jag mig!
 Kolla den fina vågiga svansen som är så naturligt :)))
Lång och fin i ryggen (typiskt Irländare) vilket gör att han kan växa i honom länge
Söt så att man nästan dör!


Sedan fick Carl Philip rida i deras paddock och började nästan direkt med att gå över bommar och låga cavaletti hinder. Jahapp tänkte jag "detta är nog för bra för att vara sant"
Ellen som har haft honom i 5 år fick hoppa lite hinder på LB nivå så jag kunde se honom hoppa live. Blev inte besviken där iheller!
Sonen sken som solen så det var bara för mamma att börja förhandla
Vi kom snabbt överens och veterinärbesiktning sker på torsdag i Ljungby.

Vem är då denna lilla ponny?? Caperann Silver Line heter han men kallas för Silver. 19 år gammal C ponny som gått MSVB i hoppning och LA i dressyr. Med andra ord en perfekt läromästare för våran son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar