Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 14 juni 2014

Fantastiska Aktion!

Idag var det dags för tävling på Gärds RF.
I gången på gräs för mig och Aktion och jag fick med mig snälla Charlotte (med ena armen i gips) som sällskap.
Aktion var lugn och fin när jag brodda så det var inga problem för Charlotte att hålla honom tack och lov!
Jag bad Örjan, Camilla och Charlotte att busvissla om jag hade för dålig galopp på banan och INGEN av dom kunde busvissla???
Fick igång bra galopp mot hinder 1 och blev lite förvånad när jag hör Örjan vissla när jag är på väg mot 2:an. Ehh va?? Jag har ju jättebra galopp! Hahaha, så kul han hade då....

När jag hoppat sista hindret i grunden kommer jag på att "shit vi är i omhoppning för 1:a gången"
Tappade lite fokus mot 1:a hindret i omhoppningen och bommen trillade med bakhovarna. Red som planerat väl avvägda och längre vägar och fick även 1 tidsfel!
Skitnöjd med rundan och laddade den fyrbenta med betfor och morötter inför nästa klass och den tvåbenta med korv!

Aktion kändes segare denna klassen och jag fick fokusera mer på att rida framåt!

Gick till omhoppning även i denna klassen och red lite snävare men ändå avvägda vägar.
Dubbelnolla och lyckan visste inga gränser!
Har nog aldrig ridit så bra på honom som denna klassen och det kändes nästan löjligt enkelt!

Så himla happy att jag har Aktion nu när Bonzo har gått i pension och längtar redan tills nästa tävling som blir i juli


På kvällen kom Örjan & Camilla hem till oss och grillade. Helt underbart väder som gjorde att vi satt ute till sent på kvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar