Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 12 augusti 2013

Mina fina hästar!

Oj var tog denna helgen vägen???

I fredags gick båda mina fina hästar markarbetespass.
Bonzo i Ulrikas ridhus och han var så happy att komma iväg på lite äventyr och var pigg och fräsch och släppte igenom kanonfint!
Aktion gick på Ullis utebana och vi hoppade lite småhinder och även han var en dröm att rida!
Kvällen avslutades mkt. trevligt med grillning hos Ullis & Cobbe och vid midnatt vinglade jag hem på cykeln med mina pojkar cyklandes efter med ett vakande öga att jag kom hem "safe and sound".

Lördagsmorgon flåsade mina pågar upp tidigt för att fara iväg på Halmacupen i fotboll i Lövestad.
Själv var jag något mer trögstartad och vid 10 tiden cyklade jag ner till badet och simmade mina 1000 meter.
Sedan hade jag träff med mina pågar på Halmacupen.
Dagen avslutades med god grillning(laxpaket med grönsaker) på terassen hemma!

Söndagen började med uteritt med Ullis/Dole och jag/Aktion. Aktion är ju inte helt bekväm med uteritter och behöver gärna draghjälp så det var kul att första längre uteritten gick så bra. Sedan for jag och sonen ner till badet och jag kunde glatt konstatera att ingen annan ville bada när det är mulet så vi hade hela poolen för oss själva och jag kunde simma mina 1000 meter utan att kryssa hit och dit.
Även Bonzo fick en uteritt idag och jag kan konstatera att sitta i en dressyrsadel när hästen drar iväg i full galopp är ingen HIT.....

Tyvärr avslutades helgen med att sonen fick ont i örat och låg mellan oss hela natten = minimal sömn för även Anne!!

Så idag blir det seg måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar