Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 19 maj 2013

Vissa helger vill man bara glömma....

och denna ska snabbt raderas bort från mitt minne :(

Vaknade natten mot lördagen med att jag hade kräk i munnen och kunde inte andas (förstår nu hur man kan kvävas av det). Kalle som alltid sover hårt for upp som en raket när han hörde min panik när jag inte kunde andas.
Efter moget övervägande på morgonen så for jag inte iväg på tävling utan sov bort hela eftermiddagen istället.
Fick en crazy idé och tänkte att då åker jag väl på söndagen istället och startar 110 regionalt. Smart eller inte?? Vet inte, antagligen inte!
For iväg själv och gick banan med ben som asplöv och såg bara framför mig hur jkla dåligt jag skulle rida. Kom till veterinärbesiktningen och Bonzo går inte igenom pga. hans knagglighet på mornarna. Mitt mod sjönk om möjligt ännu lägre och jag orkade knappt argumentera med veterinären utan bara gav mig och körde hem igen!
Grät, ringde Ylva, grät ännu mer, analyserade och grät en skvätt till.

Åkte iväg till sonens fotbollsmatch i Ystad istället och Kalle och jag (och alla andra förståss) fick den stora äran att bli dyngsura i ösregnet och få frysa oss i sönder och samman. Dessutom hade dom ingen riktig servering med mat så det slutade med att jag tog bilen och körde till Preem macken och köpte varm choklad. Grabbarna har dock blivit mkt. bättre än förra året och kämpade väl trots att dom var dyngsura.

Kopplade trailern direkt när vi kom hem och jag for upp till ridhuset för att rida och känna efter om där verkligen var ngt. på Bonzo (som jag inte trodde) och där var förståss inget och han var hur fin som helst. Suck!
Ulrika kom in i ridhuset och efter att jag gråtit en skvätt till hade vi pepptalk!

Kom fram till följande;
  • Enligt Ulrika rider jag bättre än vad jag någonsin gjort (känns ju väldigt bra för självkänslan)
  • Att jag har dåligt självförtroende nu beror inte på min ridning utan snarare på ett annat problem i mitt yrkesliv som jag verkligen måste se till att ta tag i nu och åtgärda!
  • Måste ut och tävla, tävla och tävla och att jag inte ser icke noll rundor som ett totalt misslyckande utan försöker lära mig av misstagen och försöker rätta till det.
  • Har lovat att ligga i solsängen i Turkiet (by the way om 4 dgr mohahaha) och visuliasera bra ritter och har jag ska  lösa problem när dom uppkommer osv. Samt att även själv tänka efter på vad jag tycker att jag förbättrat i min ridning på sista tiden.

3 kommentarer:

  1. Mycket bra punkter!!! Det är inte de felfria rundorna som gäller, det är den bra känslan som är i huvudsak!! Kram på dig, du kommer igen... (och vad det gäller jobbet....You know ;) )

    Styrkekram

    SvaraRadera
  2. Tack! Är totaldeppig just nu så semester resan kommer som en skänk från klar himmel :))

    SvaraRadera
  3. Kan bara instämma med Linda. Såklart kommer du igen, du kan!!! Ha en toppensemester och njut lite för mig också är du gullig! Kram

    SvaraRadera